jueves, 1 de abril de 2010

NVDC: ... Y POR FIN LLEGÓ LA PRIMAVERA!!





El Calpe aprieta la tuerca, nueva derrota útil para el CB Xàtiva y victoria del Montesa en la prórroga. Pierde el NBX, mientras que el Carcaixent vence al Moixent. El canals se da un festín, el Benigànim una alegria y el Bàsquet Llosa un chute de autoestima.

LIGA EBA:3ª SEGUIDA PARA EL CALPE Y LA COSA SE APRIETA ARRIBA

Como era previsible, el Calpe se impuso en la cancha del colista Básquet Mallorca, aunque los locales plantaron cara en una primera parte muy igualada (40-39 al descanso). No fue hasta el tercer cuarto cuando un parcial de 10-25 rompió el partido para el equipo de Xarli “The One” Vila, que en números curiosamente cuajó el peor partido de la temporada: saliendo desde el banquillo, apenas jugó 12 minutos, para 2 puntos (1/4 t2) y 2 rebotes (1 ofensivo), aunque un partido como este contra el último clasificado, en el que acaban por jugar hasta los de más al fondo del banquillo, no es significativo de nada. “Boomer” Coello, que tampoco estuvo en el 5 inicial, jugó casi 16 minutos para 6 puntos (2/3 t2, 2/3 tl) y 1 rebote defensivo.

Como nota curiosa decir que en el Mallorca jugó como pívot (6 puntos, 8 rebotes, 3 tapones…y 7 pérdidas) Elhadji Younouss Diop, senegalés de 2’07 traído a España por el Estudiantes cuyo segundo apellido nos indica (no hemos podido corroborarlo) que podría tener algo que ver con el pívot también senegalés de los Charlotte Bobcats DeSagana Diop.

El duelo en la cabeza se lo llevó de calle el Gandía (19 victorias), que sentencia ya la liga, pero el resto de posiciones quedan en el aire, con 2 equipos empatados a 16 victorias, otros 2 con 15 (uno es el Calpe) y otros 2 con 14…Por lo que el orden para los playoffs está en el aire y los próximos partidos son vitales. El calendario no está siendo malo para el Calpe, y la próxima jornada, el día 10 a las 17:00, recibirán al Eivissa, que va 11-12 y con 2 derrotas consecutivas. Toca seguir apretando.


NACIONAL: PARTIDAZO SIN PREMIO DEL CB XÀTIVA

Si la semana pasada se enfrentaron al primer clasificado, esta semana se median al segundo, el Santomera, en tierras murcianas y con mas bajas que en partidos anteriores, porque aunque recuperaron a Enguix no pudieron jugar Albelda, Iceman y Pablo, además de Serrano y Coello, de manera que el CB Xàtiva tuvo que disputar el partido con 8 jugadores, aún así llegaron al final del último cuarto con ventaja, pero sin pívots, lo que les costó el partido.

Skywalker se volvió a salir (30 puntos), demostrando que llega al final de temporada a un nivel altísimo. Destacar también los 10 puntos de Tormo, que parece que le ha cogido el gusto a la categoria. También jugó Alberto. Adjuntamos la crónica del blog del CB Xàtiva:

EL CB XATIVA PONE CONTRA LAS CUERDAS AL SANTOMERA
C.B SANTOMERA 92 CB XATIVA 84

Mucho tuvo que luchar el Santomera para derrotar a un diezmado C.B. Xàtiva, y decimos diezmado porque los visitantes contaban con cinco bajas, tres de sus pivots ( Carlos Serrano, Julio Albelda y Fran Coello) , su alero Pablo Roselló y su base David Martín.
Los de Santomera consolidaron su victoria solo a falta de cuatro minutos para el final del partido, debido al cansancio de los valencianos y también a algunas decisiones arbitrales polémicas.


Nos llamó la atención que en un partido, donde los de Santomera se jugaban tanto, los dos árbitros fueran del colegio murciano. Normalmente suelen arbitrar uno murciano y otro de la comunidad valenciana.

El C.B. Xàtiva dio la cara siempre, no permitiendo que los de Santomera se fueran en el marcador. El momento clave fue a falta de 8 minutos para concluir el partido, es entonces cuando el C.B. Xàtiva se pone cuatro puntos por arriba, una serie de faltas personales, algunas dudosas, que eliminan a Felipe Enguix, único pivot con que contaban los valencianos. A falta de cuatro minutos los de Xàtiva, que recordemos viajaban con ocho jugadores, pagaron su esfuerzo y esto lo aprovechó el Santomera para establecer el resultado definitivo en el marcador.

Los parciales fueron: (24-23), (22-20), (16-16), (30-25).

Jugaron y anotaron :
Miguel Barrero (8), Tomeu Calabuig (-), Sergio Vidal (30), Nardo Espí (15), Felipe Enguix (15)-Alberto Beltrán (-), Nacho Castelló (6), David Tormo (10).
El próximo partido será el domingo dia 11 de abril, a las 18 horas, en el Pabellón Francisco Ballester, contra el Santa Pola.

Dentro de dos semanas les visita el Santa Pola, equipo con las mismas victorias que los setabenses, al que habrá que ganar si se quiere llegar al final de temporada con balance positivo.

AUTONÓMICA: VICTORIA EMOCIONANTE DEL MONTESA Y DERROTA INJUSTA DEL CANALS

Para hablar del Montesa, hoy no tenemos crónica de El Gran Kareem, pero Lakers estuvo de espectador y nos cuenta algunas cosas para complementar la crónica “oficial” del equipo en su blog:

Hemos de reconocer que, aunque el Novelda llegaba a Montesa como cuarto clasificado, al verles calentar el domingo por la mañana en la Fortaleza parecía que aquello iba a ser un paseo militar para un Montesa casi al completo. Tenían n sólo 8 jugadores, dos de los cuales eran realmente pequeños y jóvenes, acudían sin pívots de envergadura, ni tampoco nadie con muchos kilos...Pero aunque pequeños en físico, los jugadores del Novelda son grandes de corazón. Un equipo admirable, en un estado de forma increíble, con jugadores incansables, que defienden hasta el último aliento y salen disparados a la mínima al contraataque, que bajan a hacer el balance defensivo de maravilla, que maximizan sus oportunidades…

Sus bases eran unas máquinas, sus aleros no perdonaban un tiro claro y sus pívots, aunque voluntariosos, se toparon con el que sería el factor desequilibrante del encuentro: Joaquín “Terminator” Herencia. Ximo se “cascó” un partido sencillamente increíble, no sólo ya por sus 28 puntos (que no se ven todos los días) , que bien pudieron ser más de haber anotado sus tiros libres (forzaría un mínimo de 5 o 6 canastas con tiro adicional), metió triples, circuló bien el balón, fue una muralla en defensa y hasta metió un triple vital en la prórroga. Y eso que al final del tiempo reglamentario falló otro, pero al 16 del Montesa le sobra calidad y valor como para arreglarlo (¡y de que manera!) justo cuando más se necesitaba. TREMENDO, así, con mayúsculas.

El partido en sí fue un “toma y daca” no apto para quienes se preocupan por su salud cardiovascular, con ventajas muy cortas, y muy emocionante. Entre los numerosos espectadores estaba Manu “Webmaster” Moreno, que profetizó que habría prórroga (y acertó) y también dijo que habría una segunda prolongación del tiempo reglamentario, algo en lo que afortunadamente se equivocó, porque la paella del domingo no se hace esperar.


Cualquiera de los dos podría haber ganado, y si bien el Novelda parece que llegaba con alguna baja, el Montesa también tuvo sus problemas. Además de no vestirse de corto Iván Ratatá (al que felicitamos desde aquí públicamente por su doble paternidad, ya es del club de los del “donde pongo el ojo pongo las dos balas”), El Gran Kareem no pudo jugar mucho, Sergio Guante Blanco estuvo correcto pero la presión a la que estaba sometido era terrible y no arrasó como otras veces, y Plasticman Micó apenas estuvo en pista por culpa de las faltas, algo que el Montesa notó sobre todo en defensa.

Cortocircuitos Soriano, con su inseparable Braulio, aprovechó bien sus minutos en pista; Sergio Motoret defendió mucho pero no tuvo espacios para armar su mortífero tiro, y Gustavo aportó su sacrificio habitual en el tiempo que estuvo en cancha. Pero para la victoria final por 88-83, además por supuesto de Terminator Herencia, hubo dos tíos claves a los que nos gustaría destacar: uno es Ricardo Papalukas, que si bien en defensa sufrió ante la velocidad de los rivales, en ataque sus 6 puntos fueron en momentos absolutamente vitales para la remontada que llevaría a la prórroga. El otro jugón cuyo papel queremos subrayar es C-C-Vicent, del que ya sabemos de donde viene el C-C. Una “C” es de “Capità”, y la otra de “C*llons”. Es el líder espiritual de este equipo, su sed de victoria es increíble, su entrega se contagia y además produce muchos frutos en forma de puntos (16) asegurando canastas importantes penetrando de manera imparable, coge rebotes ofensivos increíbles, recupera balones…Verle jugar es una gozada. Ver a todo el Montesa en realidad lo es, son un auténtico equipo y su baloncesto de conjunto es espectacular. Quizá el Benidorm no “pinche” y no logren ascender, pero desde luego la temporada que están haciendo es para quitarse el sombrero.




La próxima parada será en l'Alfàs (sexto clasificado), partido que se presenta vital, como todos hasta el final


Parece ser que las faltas señaladas por los árbitros y los tiros libres derivados de estas fueron muy importantes en la derrota del primer equipo de Canals ante el Bigastro (equipo de la zona baja).
Los locales llegaron con ventaja en el marcador al último cuarto, momento en que empezaron las eliminaciones por faltas de jugadores del Canals y el recital de tiros libres (55 en total), aún así faltando 3 minutos el partido continuaba igualado, decantándose finalmente hacia los visitantes. Nos lo cuenta Miquel:

En primer lloc i donat que JA HA SIGUT EL ÚLTIM PARTIT DE LA TEMPORADA crec que es pot fer un balanç del que esta siguent el any i de les ACTUACIONS ARBRITALS QUE ESTEM PATINT JORNADA DARRERE JORNADA. Es del tot INADMISIBLE que en CASA ens pitem COM SI JUGUEM FORA D ELLA.

Un pot anar a alacant i ja sap AL QUE S EXPOSA-ARBRITATJES DOLENTS, FALTA DE RESPETE AL EQUIP , ETC- clar el que JA NO ESTA TANT CLAR ES QUE A CASA SIGA PIJOR EL REMEI QUE LA ENFERMETAT. Lo de dissabte es la GOTETA QUE OMPLI EL GOT. 55 tirs lliures llançats per el rival-EL CUAL EN VA FALLAR 20- 38 FALTES EN CONTRA 5 EXPULSATS-PER CAP DE BIGASTRO- FINALITZANT EL PARTIT ALS ÚLTIMS 5 SEGONS AMB 4 EFECTIUS, diuen que es el que va pasar al dissabte.

NO DUBTEM QUE ELS ARBRITS ES PODEN EQUIVOCAR-ens equivoquem nosaltres continuament i no pasa res que açi ningú es profesional- EL QUE SE DEMANA ALS ARBRITS ES IMPARCIALITAT I EL QUE EN UNA CISTELLA ES FALTA RAPIDA I A CALLAR EN L ALTRA NO TE TINGUEN QUE PEGAR 3 MANOTADES PER A QUE ES PITE FALTA. En Alacant DEIXEN JUGAR i en cas de dubte en CONTRA, però es que en CASA ES MOLT MÉS PIJOR MATXAQUEN AL EQUIP LOCAL I NO PASA RES TOTA LA TEMPORADA, JA CREC QUE ESTA BE AIXÒ NO ÉS POT CONSENTIR, ALGO TINDREM QUE FER PERO QUE EN XAFIGUEM D AQUESTA FORMA ES DEL TOT INTORERABLE.

El arbrit PRINCIPAL d aquesta setmana A.SAEZ no dubte que no siga BONA PERSONA-segurament ho será -però a nosaltres ENS TE TIRRIA I MOS MATXACA CADA VEGADA QUE ENS ARBRITRA. Seria convenient demanar a FEDERACIÓ que aquest arbrit pitara a altra gent i s oblidara del canals. DISFRUTARIEM TOTS. Aquesta reflexió la faig el dilluns de vesprada no quan s acaba el partit PER LO TANT ES UNA ACCIÓ DEL TOT PENSADA I EN GELAT. No puguem aguantar que ens HUMILLEN D AQUESTA FORMA UNES PERSONES QUE RECORDEM QUE SON ELS ÚNICS QUE COBREN D AIXÒ QUE ES DIU BASQUET FEDERAT AFICIONAT.

Respecte al partit era el dissabte de vesprada i haviem asistit a la pallissa del b front al sueca105-57 quan ens tocava a nosaltres enfrontar mos a un equip el BIGASTRO amb gent veterana en la categoria i en categories superiors amb la baixa del seu pivot 10 però amb molta alçada-QUE JO RECORDE 2 TIOS DE 2 METRES I UN PARELL DE 1,95- AMB BON TIR EXTERIOR, AMB MOLTA GENT EXTRANJERA I AMB EXPERIÈNCIA, un bon equipet situat a la part baixa de la clasificació i ho feien amb la baixa d'última hora de DIEGO FELIPE REIES DE L ALCUDIA amb faringitis però amb el retorn de POWER PAU-despres del seu viatge cap el marroc- i AL DESCANS S EN ANA PER COMPROMIS DE UNA BODA EL GRAN BERNAT GINOBILI-com sempre ell buscant el protagonisme-

Comença el partit amb un quintent del tot compensat amb QUIQUE EL WAPET DE LLANERA, POWER PAU, DAMIA SAQUILLE O NEAL, JORGE PASOS DE SALIDA i KOBE BRYANT NO NO EL GRAN BERNAT GINOBILI començant el partit amb un parcial que en altres circunstancies havera tancat el partit 20-1 en 6 minuts MAGICS amb tirs lliures del ELVIS, CISTELLES DE POWER - molt enxufat als primers minuts ON FIRE 7 PUNTETS, I GINOBILI, CISTELLA DE JORGE PASOS DE SALIDA, vamos un SENYOR PARCIAL a partir d aquest minut reaccioná el BIGASTRO i amb un parcial de7-16 posa el tanteig final de quart amb tanteig de 27-17. Els aficionats creien en la victoria CRASSO ERROR.

Segòn quart i amb cistelles del ASSASSI I un triple de ANTONIET THE QUICK posaba el marcador al minut 5 amb tanteig de 38-26. A partir d aquest moment comença el CONCERT DE XIULET DEL ARBRIT PRINCIPAL SR. SAEZ carregant de faltes personals als CANALINS I ESPECIALMENT EL SEU JOC INTERIOR llançaant ja el BIGASTRO 10 TIRS LLIURES SENSE FALLO siguent contenstat per dos cistelles de JORGE PASOS DE SALIDA I DE DAMIA SAQUILLE O NEAL posant a la fi del quart e tanteig de 47-40 i un tanteig al parcial de 20-23.

Al descans s incidía en que ens oblidarem del XIULET DE TORN i que anarem a guanyar el partit. A la represa al tercer quart EL QUE ÚLTIMAMENT ENS ESTA PASANT dos triples consecutius del jugador visitant MOREY i una cistella del seu capitá MONSALVO-prou encertat tot el partit- posaren un parcial de 4-9 lo que estretaba i molt el resultat 51-48 minut 4, amb els següents minuts amb cinc punts consecutius del ASSASSI-TRIPLE INCLÒS- per a posar el 63-60 a la fi del tercer quart i amb un parcial de quart de 16-20 a favor del visitant que acudiren a la llinia de tirs lliures en 6 ocasions.

Al últim quart vingué EL CONCERT DE XIULET MÉS ESPECTACULAR MAÏ VIST 1 COLUMNA I MITJA DE ACTA 32 TIRS LLIURES LLANÇATS PER EL BIGASTRO PER TANT SOLS 8 LLANÇATS PER EL CANALS, 5 EXPULSATS DEL CANALS PER CAP DE BIGASTRO, CARREGANT SE EL ARBRIT PRINCIPAL REPETISC SR. SAEZ ELL SOL EL JOC INTERIOR DEL CANALS

Clar el BIGASTRO al minut 5 del últim quart ja havia llançat 10 tirs lliures posant el marcador en 64-71. Però en un últim esforç el CANALS ES VA APROPAR FINS AL 72-73 al minut 7 i amb dos posesions per a posar se'n per davant FALLANT LLASTIMOSSAMENT AQUESTES OPCIONS ENTRANT UNA ALTRA VEGADA A ESCENA ELS ARBRITS PITANT FALTES I MES FALTES AL CANALS LLANÇANT EL BIGASTRO 20 TIRS LLIURES EN 3 MINUTS --OJO AL DATO-- quedant se el CANALS AMB 4 JUGADORS ELS ÚLTIMS 5 SEGONS I AMB DOS JUGADORS MÉS EN 4 PERSONALS EN UN PARTIT DEL TOT NET PER ALS DOS EQUIPS finalitzant el partit amb tanteig de 84-91 i el quart amb parcial de 21-31 per als visitants.

Conclussions POST PARTIT 5 JUGADORS EXPULSATS ALTRES DOS EN QUATRE PERSONALS PER CAP DEL BIGASTRO 38 FALTES EN CONTRA PER NOMES 22 DEL BIGASTRO- i aquestes repartidetes- tot el joc interior del canals expulsat EN UN PARTIT NET PER TOTS DOS COSTATS, una FALTA ANTIESPORTIVA ACABANT SE EL PARTIT A DAMIA SAQUILLE O NEAL per i segons el SR. SAEZ "ES QUE TE HE VISTO QUE TENIAS INTENCIÓN DE ZANCADILLEAR I POR ESO LA HE PITADO" VAMOS DE CIENCIA FICCIÓ, més conclusions IMPOSIBLE NO SR. SAEZ.

COM BE DIRIA EL SR. PORTUGAL DESPRÉS D UN PARTIT ELS ARBRITS ESTIGUEREM MAGNIFICS MAGNIFICS PERÒ PER AL BIGASTRO. Dispose del ACTA DEL PARTIT per si algú te interes en vore la. AÇO NO AMAGA LES MANCANÇES DEL EQUIP AL CUAL NO SE LI POT ESCAPAR MAÏ DE LA VIDA UN PARTIT QUE GUANYA PER 20-1 AL MINUT 6.

P.D. Aquesta rel.lació AMOR-ODI amb el SR. SAEZ no es LA PRIMERA VEGADA QUE ENS PASA NI tant sols a aquest club-NO DUBTE QUE SERA UNA BELLISSIMA PERSONA PERÒ A NOSALTRES ENS TE TIRRIA, PREGARIA A FEDERACIÓ QUE AQUEST ARBRIT NO ES TORNARA A PITAR MAÏ MÉS -

La propera setmana DESCANS PER PASQÜA I DESPRÉS LA TRACA FINAL I FORA DE CASA TOTS ELS PARTITS FRONT AL ORIOLA-aquest partit sera un tràmit al que tindrem que acudir per a pedre- i PRINCIPALMENT FRONT AL XABIA DENIA I ONTINYENT en el que puguem SUMAR SI ENS DEIXEN ALGUNA VICTORIA MÉS
QUE PASSEU UNES BONES PASQÜES.

Después de pascua tocará viajar a la pista del líder Orihuela, que con la primera posición del grupo en el bolsillo pueden tener un exceso de relajación, cosa que podria aprovechar el Canals. Almenos hay que esperar que se diviertan jugando ante un rival que el próximo año va a estar en EBA.

PREFERENTE: DERROTA DEL NOU BÀSQUET Y VICTORIA DEL CSKA EN EL DERBY

Mala jornada para el NBX, en la que no solo perdió, sino que además sus dos principales rivales consiguieron llevarse la victoria. El equipo verde visitaba al Enguera, localidad en la que parece ser que ganar es misión imposible. El marcador final fue de 95-81, con lo que el Nou Bàsquet se descuelga ligeramente de la cabeza. Richard Prats en su blog hace balance de lo que resta de temporada.

Jornada negativa para el senior y positiva para la cantera, el senior masculino se complica el ascenso perdiendo en casa del Enguera, pero seguimos teniendo opciones al ascenso, derrota previsible en el feudo de un equipo difícil de ganar en su casa (feudo donde el Onil y el Escolapias ya salieron derrotados), que desde el principio ya tomó ventajas importantes en el marcador y donde nosotros fuimos a remolque durante todo el encuentro. Pese a esta derrota nuestras opciones pasan por depender de nosotros mismos, ahora mismo quedan 4 partidos: Algemesi, Genovés, Escolapias y Onil, si se consiguieran los 4 triunfos ascenderíamos de categoría.

El equipo ahora mismo tiene que ser mentalmente fuerte y darlo todo en estos encuentros, Algemesi y Genovés a priori no deben de ser complicados de solucionar, es decir que por meritos de este año debemos de ganarlos, seguidamente nos centraríamos en casa contra el Escolapias donde una victoria, y sabiendo que este año no hemos perdido ningún partido en casa, nos la jugaríamos en la ultima jornada frente al Onil en su casa. Tenemos unas vacaciones por delante para descansar, meditar sobre todos los ajustes defensivos como ofensivos que hemos realizado hasta el momento.

Como dice Richard, el NBX depende de si mismo, principalmente porque deberá de jugar ante los dos primeros clasificados. Dentro de dos semanas tocará jugar ante el Algemesí, rival de la zona baja al que se le deberá de ganar sí o sí.


El “derby” de esta semana se disputó en Carcaixent y se lo llevó el CSkA de Joan (78-72). Según la crónica que nos envia Vicent desde Moixent, “els guerrers” no dieron el partido por perdido en ningún momento, e incluso casi repitieron lo de la semana anterior. Desconocemos la aportación que tuvo Joan en el partido. Con esta victoria el Carcaixent adelanta al Moixent (11-11). Destacar los 30 puntos de Sergio por parte del Moixent.

El C.D. San Pedro Moixent cae frente a un rival directo.

El pasado sábado el C.D. San Pedro Moixent se enfrentaba al C.S.A Carcaixent en un partido donde ambos equipos se disputaban la séptima plaza. Gano el Carcaixent pero el average lo sigue teniendo el Moixent gracias a que en el partido de ida los d Moixent vencieron de 12 puntos.

El partido comenzaba con un Carcaixent enchufadísimos y con un Moixent que no podía desplegar su juego en equipo y que solo respondía mediante acciones individuales aisladas. Por lo que el primer cuarto finalizaba con un contundente 24-10 para los de Carcaixent.


El segundo cuarto estuvo mas disputado con un C.D. San Pedro Moixent que consiguió por fin realizar un juego mas elaborado y con mejor selección de tiro lo que les hacia remontar y ganar el parcial de segundo cuarto con un 14-21 gracias al gran acierto de Sergio Cano en ataque. Llegábamos al descanso con un 38-31.

La segunda parte comenzó con el Carcaixent volviéndose a ir en el marcador a 13 de diferencia. Los de Moixent no supieron reaccionar durante este cuarto, pero aun pudieron bajar un poco las diferencias a 11 y dejar el marcador al final del tercer cuarto con un 59-48.

El ultimo cuarto prometía porque el Moixent no estaba dispuesto a dar el partidor por perdido por lo que se pusieron las pilas y endosaron un parcial inicial al Carcaixent de 0-8 lo que les dejaba 3 bajo en el marcador. El Moixent no pudo igualar el partido a causa de que sus mejores jugadores como son Vite, Sergio y Antonio Moliner se cargaron de faltas por lo que dejaban a un equipo muy joven en pista que hizo lo que pudo frente a un gran Carcaixent que incomprensiblemente esta en la mitad de la tabla viendo la gran plantilla de la que dispone. El partido finalizo con un 78-72 para el C.S.A Carcaixent.

El C.D. San Pedro Moixent disputara su próximo partido el sábado 17 frente al Teixereta ya que el partido del fin de semana de San Vicent queda aplazado.

Por parte del C.D. San Pedro Moixent jugaron: Juan, Moliner(4), Sergio(30), Jorge(6), Vite(13), Víctor y los juniors: Orlin(2), Valentín y Vicent(17)


Hasta el dia 17 el Moixent no volverá a jugar, lo hará ante el Teixereta, mientras que el Carcaixent se desplaza a Alcoi. Ambos tinenen muchas posibilidades de ganar los dos partidos y continuar escalando posiciones.

Respecto al Genovés decir que perdieron holgadamente contra el líder Onil, aunque esta derrota tan abultada está bastante justificada por las ausencias de Tomeu, Tormo y Alberto, que estaban con el CB Xàtiva. La próxma jornada jugarán en casa del segundo (Escolapias).

PRIMERA ZONAL: EL CANALS TRITURA AL SUECA Y EL BENIGÀNIM SE REENCUENTRA CON LA VICTORIA

Increible el resultado conseguido por el senior B del Canals ante el quinto clasificado del grupo (105-59) con 41 puntos de Galbis “Machine” (rècord de puntuación esta temporada para un jugador de los clubes que seguimos, si no recuerdo mal). El caso es que el Canals fue un rodillo, incluso obtuvieron buenos porcentajes desde los tiros libres (79%). Lo cuenta Adrián en su crónica:

El Madremia Canals s´impossa al Sueca de manera contundent.

Al partit del dissabte poguerem vorer al millor Madremia Canals sense dubte de tota la temporada. L´equip s´enfrontava a aquest equip amb la motivació de fer-ho millor que a l´anada donat que l´actitut mostrada per l´entrenador del Sueca va ser la d´un carabassa, donat que es va mostrar de forma molt xulesca cap a tot el Madremia Canals i l´equip no volia dissar-ho passar. No ens agrada parlar de la gent pero l´actitut mostrada per el mister va ser realment patètica. No te res que vore amb els jugadors que tots eren magnífics jugadors i persones.

Però anem al que anem, el partit va estar molt bé encaminat des de els primers compassos del partit el Madremia Canals tenía una superioritat aplastant sota a la defensa del Sueca i alternant contraatacs amb atacs pausats i dirigits molt bé, feia que l´equip local s´afiançaren poc a poc al marcador. Al primer quart els canalins consigueren un parcial de 31 a 17 que feia sommiar amb lo que sigué una abultada victoria, al segon quart el encert anotador del Canals baixà un poc i conseguí un parcial de 23-17, acabant al descans amb un 54-34 al marcador.

A la represa la cosa no cambià i als dos últims cuarts ferem un parcial de 49 a 25 favorable que deixa el marcador al 105-59 al final del partit.

A continuació expossem algunes puntuacions i ja podem saber que el BASKET-AVERAGE es va guanyar amb un +19 .

Vicent "The Machine" Galbis: 41 Punts

Antoniet "Revolution Man" Sanchis: 24 Punts

José Ramón "El rey de la Pachanga" Requena: 14 Punts

Vicent "Correcaminos" Vallés: 11 punts.

Pablo "Robin Hood" Beniel : 9 Punts

Quique "Quick Boxing" Pedrón: 6 Punts

Si als tirs lliures ens referim vam fer una bona papereta aquesta setmana: 23/29 = 79 % , molt bona estadística. Hem possat algún "Apodo" nou, espere que vos agrade.

Parece ser que hay muy pocas posibilidades de permanencia, pero matemáticamente aún es posible. El Canals se encuentra a un partido del Biar y a dos del Onil B (próximo rival) aunque estos equipos han jugado menos partidos. Mientras hay vida hay esperanza.

Por su parte el CB Bènigànim consiguió una mas que meritoria victoria (55-71) a domicilio frente a un rival de media tabla, logrando así una victoria balsámica (la cuarta de la temporada). Por fin podemos tener acceso al foro del Benigànim, aunque parece ser que todavía no han colgado la crónica del último partido. El próximo partido del Benigànim se trata de todo un derbi vecinal frente a Genovés “B”.

Precisamente el Genovés continua sumando victorias, en una categoria que está como pez en el agua, instalado tranquilamente en mitad de la tabla.



SEGUNDA ZONAL: EL BÀSQUET LLOSA LOGRA LA MACHADA

El tiempo es una abstracción que solo se concreta llenándola de acontecimientos. Esto es lo que hicieron los 6 jugadores del Bàsquet Llosa el pasado domingo desde las 17,00 hasta las 18,30 ante el Ciutat d’Albaida, colíder en ese momento. A las bajas ya conocidas se sumó la de “Chiqui” Camús, con problemas en la rodilla y castigado por la terrible presión que le hicieron los jugadores del Sax el dia anterior (se perdió por 31-49).

El partido empezó fenomenal (como casi todos), con ventajas iniciales de 10-2, 15-5 y 25-12, aunque al descanso el rival consiguió ponerse a solo 3 puntos. En el segundo tiempo, el equipo local lejos de venirse abajo físicamente (apuntar que el Albaida no tuvo partido el dia anterior) continuó de la misma manera y pese al terrible cansancio y los problemas de faltas (todos con 4) consiguieron aguantar hasta el final y llevarse la victoria.

Es evidente que para conseguir ganar a un equipazo como el Albaida con 6 jugadores, todos tienen que remar mucho, pero hay que destacar a Josep Lischuk Rebanyetor por encima de ellos, con una entrega y una garra propias de Jose Toro, cada vez me recuerda mas al pívot ucraniano del Power, menuda pesadilla para los interiores de l’Albaida!!!. Posiblemente fue la dulce venganza de Rebanyetor a los 4 puntos de sutura que le endosaron en el partido de ida.

Vince, Jaume, Gabri, Saul y Edu estuvieron también colosales, dirigidos por Emilio Comas. Hay que ver el esfuerzo que está haciendo el míster pese a las numerosas bajas existentes. No se pierde ni un partido, ni un entrenamiento, estando a las duras (la mayoria de las veces) y a las maduras. Vince nos lo explica en una de las mejores crónicas que ha escrito, a la altura del partido:

ÈPICA VICTÒRIA FRONT AL CIUTAT D'ALBAIDA

Algunes vegades en la vida, tot i que la situació t'es totalment adversa, tens tots els factors en contra, i et veus abocat a la derrota, treus de dins una força especial que no sabies ni que tenies, un sentiment de lluita, ganes i ambició, que et fa aconseguir coses inimaginables. Açò mateixa es el que ens ha pasat aquesta mateixa vesprada, en el partit que ens enfrontava al segon clasificat de la lliga, el Ciutat d'Albaida.

Nosaltres, veniem de perdre el dia anterior, en un partit a cara de gos front al Sax, i per resultat de 31-49. Tant fisica com anímicament estavem fets pols, tant per l'esforç físic del dia anterior, com per el regust tan amarg que sempre deixa la derrota. Amés, teniem la baixa de Camús per lesió, per la qual cosa sols disposavem de 6 efectius per enfrontar-nos a tot un equipás com Albaida, equip amb veterania, centimetres, quilos, i gent amb prou clase. Equip que amés no va tindre partit el disabte, per lo que estaven ben fresquets. Sabent tot açò, ja es podeu fer una idea de les posibilitats de victòria que teniem abans de començar el partit: MÍNIMES.

Però com ja e dit abans, alguna cosa soterrada ben fons en la nostra persona, va despertar, i de quina manera. Tot l'orgull perdut als partits anteriors, va sorgir de forma imparable. El gran cansament que teniem es convertí en ansia de victòria, en esperit d'equip, i en bon bàsquet.

Comensarem el partit molt ficats en defensa i en atac. A base de triples, dos de Gabri i un de Saul, encistellavem amb facilitat en l'anella rival. Amés, Josep i Vicent comensaren a donar mostres del gran domini interior sobre els pivots rivals, fet determinant en la victòria final.
A la fi del primer cuart guanyavem per un còmode 15-11. Per fi erem capasos de anotar amb fluidesa.

Al segon cuart, l'equip visitant es ficá les piles, i de la ma del seu jugador franquicia, Rielo (nº 8), van igualar el partit. Aquest jugador es una ametralladora des de la línea de 3. Nosaltres seguirem a lo nostre, rodant be el balo, molt conjuntats en defensa, i amb un alt percentatge de tir. Jaime corria a la perfecció en contracolp i sempre pillava cagant a la defensa visitant. Al descans guanyavem per 3 punts: 30-27.

Les cames ja no pesaven tant, la victòria era molt posible, ara tocava fer un bon tercer cuart, que sempre es el de la nostra pájara, i arribar al últim periode amb ventaja al marcador. En aquest moment arribaria el nostre amic Lakers, acompanyat d'un dels seus fills, i que seria espectador de luxe de la emocionantísima segona part.

A la represa, tots dos equips vam eixir amb l'idea de no permitir diferencies al rival que pugueren ser determinants. Les defenses s'imposaven sobre els atacs, de manera que cada equip sols va poder anotar 4 punts en aquest quart. El marcador mostrava un 37-34 a falta de l'ultim i determinant periode.

A l'inici de l'ultim cuart, un triplás de Saul ens feia creure encara mes que la victòria estava ahí, davant nostre. La nostra excelent defensa atragantava l'atac del Albaida, i Rielo no era capas de tirar ni un sol tir còmode.

Els minuts pasaven i la nostra ventaja al voltant dels 5 punts es mantenia a l'electrònic. L'equip visitant es dedicà a fer-nos faltes i dur-nos a la línea. Nosaltres fallavem prou tirs lliures de manera que el partit seguía obert per als dos equips. A falta de dos minuts, un palmeig d'atac de Vicent, i una espectacular recuperació de baló de Saul van acabar de donar-nos el triomf en un partit molt treballat, on ens hem mereixcut clarament la victòria. Resultat final de 45-39.

Amb aquesta victòria, ja en son 4, igualant així la marca aconseguida l'any passat, i amb encara 4 partits per davant. Dos a casa front al Monover, i Banyeres. I dos desplasaments a Anna i Bocairent on crec que encara puguem arrapar alguna victòria mes. Em de superar les victòries de l'any passat. Puguem i deguem.

- Del Rival:

El seu aler Rielo, un anotador pur, que tot i que huí a fallat prou, sobretot a la segona part, ha acabat amb 17 punts. Amés tenen dos pivots amb bon fisic, inteligents i en clase. I un base pur que se les sap totes i fa al mateix temps de entrenador. En conjunt un equipás per a la segona zonal. Per alguna cosa han anat primers durant cuasi tota la lliga, tot i que ara son segons.


No vuic destacar a ningú per davant de tots, però em veg obligat a fer menció del partidas que ha fet el nostre carpanta particular Josep, mes conegut per Rebanyator. Tot i no fer masa punts, quan es fica en faena i es centra a jugar a la pintura, (i no per fora), rebotejant dupte que hi hasguen molts jugadors en aquesta categoria que el superen. La seva força, entrega, garra i lluita, huí mes que mai han sigut vitals per a la victòria. Crec que es un jugador que pot aportar mes coses al equip, com huí ha fet. Els 15 rebots per partit, i aprofitar totes les pilotes doblades que li arriben a la zona, deuen de ser el seu pare nostre a cada partit. Jugant de 5 pur segur duplicaria les seves aportacions.

Destacar també el gran partit de Gabri, tant el l'anotació com fent de base. Tot i que no li agrade, es un base anotador, lo que es coneix a l'NBA com un "point guard", un Chauncey Billups. Gran partit de Jaime, molt acertat al tir i als contracolps y máxim anotador del equip amb 11 punts. Gran feina de Saul, com sempre, com a líder de l'equip i especialista defensiu. Bon partit de Edu, com sempre últimament, de haver completat els 2+1 posibles que ha tingut haguera supera la quincena de punts. I Vicent, que tot i estar falló al tir de mitjana i llarga distancia, la seva tasca al rebot i en la defensa sobre els pivots rivals ha sigut decisiva.

- Anotadors

Josep: 7 p
Edu: 6 p
Vicent: 6 p
Gabri: 9 p
Jaume: 11 p
Saul: 6 p

Ara toca el paró de semana santa, on tindrà lloc el sopar de primavera de "les pereres". Será el disabte dia 3. Per la vesprada, MACROPAXANGA a les 16:00 al pavelló de Volley de Xativa. I per la nit a les 21:30, soparot al restaurant Marquez.
Per part del Llosa Basquet, farem una cotxà per anar tant a la paxanga com al sopar. Anirem Vule, Camús, Rebanyator, i jo mateix. Si algú mes vol vindre que ho diga.
El pròxim partit de lliga serà el disabte dia 10 a Bocairent. Dir que hem decidit seguir baixant a entrenar la pròxima setmana, el que no sen vaja fora que baixe.


Quedan 4 partidos, dos en casa ante rivales de la parte alta y dos fuera ante rivales directos. No está el horno para bollos, pero alguna victoria mas deberia caer, después de lo que ocurrió el domingo queda demostrado que este equipo le puede ganar a cualquiera.



CATEGORIAS INFERIORES

- Junior Preferente: El NBX consiguió una importante victoria en Alcoy (54-65), que aunque es verdad que se trata del colista, también es cierto que el Nou Bàsquet acudió con tan solo 5 jugadores al encuentro. Las opciones de disputar el playoff de ascenso continuan intactas.

El CB Genovés perdió frente al líder Gandia de manera contundente 103-74, mientras que al junior del Canals se le escapó el último billete para coger el tren de la permanencia, perdiendo en su desplazamiento a Pego (67-54). No disponemos todavía de la crónica de Pedro Zuñeda.

La próxima jornada habrá un enfrentamiento de intereses cruzados. El Nou Bàsquet jugará frente al Pego, rival del Canals, mientras estos últimos lo harán ante el Santa Teresa, rival del NBX. El Genovés viajará a Xàbia.

- Junior Primera zonal: En el derby de la categoria, el CSKA de “Lanjarón” venció (como en seniors) al San Pedro por la mínima, con casi el mismo desarrollo del partido que en el de los mayores, es decir, acercamiento en el tramo final del San Pedro quedándose a las puertas de conseguir la remontada. Adjuntamos la crónica de Vicent:

El junior del C.D. San Pedro Moixent vuelve a perder y dice adiós a las opciones de subir a preferente.

El pasado sábado el C.D. San Pedro Moixent perdió una de las mejores oportunidades que tenia para consolidarse en lo alto de la tabla. El Moixent se desplazaba a Carcaixent con las bajas de Alberto y Paco por lesión, y Hugo.

El partido comenzó con el Moixent metido en el partido y con las cosas claras tanto en ataque como en defensa, pero que tenia la mala suerte de fallar lanzamientos claros bajo los tableros. El primer cuarto finalizo con un 6-10 para el Moixent. El segundo cuarto comenzó con un buen Carcaixent que supo remontar el partido gracias a una gran defensa que al C.D. San Pedro Moixent le costo romper. Al descanso el C.S.A Carcaixent dominaba el marcador por un punto 21-20.

La segunda parte continuo con el ritmo ascendente del Carcaixent que aumento diferencias. El C.D. San Pedro Moixent solo las podía ver venir, pero lo seguía intentando de la mano de buenas defensas y claros contraataques. El tercer cuarto terminaba con un 36-32 con el que el Carcaixent ya ponía tierra de por medio.


El último cuarto se presentaba emocionante y no defraudo. El Moixent comenzó a remontar y le endoso un parcial inicial de 5-16 que dejaba el marcador con un 42-48 para el Moixent, pero ahí se terminaba el Moixent que acuso la expulsión de su pívot Valentín a falta de dos minutos. El carcaixent endoso un 11-2 para finalizar el partido que el Moixent aun podría haber ganado por que a falta de 10 segundo fallaron un tiro para ganar el partido pero la suerte no les acompaño como ya paso en Anna que fallaron el tiro y tiraron por la borda todo el sacrificio realizado durante el partido.

El C.D. San Pedro Moixent disputara su próximo partido el dia 10 en casa contra el Castelló de la ribera, un partido a priori fácil ya que el Castelló es el colista de la liga, pero que no es de fiar.

Por parte del C.D. San Pedro Moixent jugaron: Guillem(4), Jesús(7), Orlin(15),Valentín y Vicent(24) y los cadetes: Sergi y Alberto.

La próxima jornada el Carcaixent se desplazará a Anna para jugar ante un rival directo, mientras que el Moixent lo tendrá mas fácil ante el colista.

- Categoria Pokemon: La semana pasada (a diferencia de lo que yo mismo publiqué) si hubo jornada para el infantil del CB Xàtiva, con una nueva victoria (50-36) ante el segundo clasificado (Mislata). Los Pokemon continuan primeros sobrados, incluso jugando a medio gas. Parece que tienen una arma secreta que siempre funcionan cuando el partido se atasca.


Para finalizar, y como regalo de Semana Santa os dejo, por un lado, un artículo muy curioso que leí no hace mucho.También cuelgo un video musical (dejar que avance un poco) dedicado a todos aquellos que por culpa de las lesiones no pueden practicar su deporte favorito:





4 comentarios:

Lakers dijo...

Fantàstic treball Vule. La veritat és que cada setmana que passa la cosa està més i més interessant, ara ve una pauseta, però després per a molts equips cada partit és una final.

I molt emotiu el video. Com a curiositat, dir que el xiquet que ix al final, el fill de Audie, de nom Sandro Norris, és actualment un aler de 2’01 m que juga en la NCAA, al Wesley College, una universitat no massa gran amb un equip prou fluixet, la veritat, ja que a penes tenen 3 o 4 tíos de més de 2 metres. Ací teniu la fitxa de Sandro i la del seu equip. És junior i li queda per tant un any d’universitat, si després vullguera seguir profesionalment amb el bàsket segur que son pare l’ajuda a buscar un lloc adequat.

http://www.wesleycollege.edu/SandroNorris.htm

http://www.wesleycollege.edu/basketballroster0809.html

I de l’article...jajajaja xe que bo. Si al final serà veritat allò de la "teoría AC Green", i jugar amb certa "retenció" ajuda a estar més fort...

Vince dijo...

jejejejejjejejejje, el muntatge fotografic es bonisim!!!!jejejej

Gran treball vule!!

Vince dijo...

x cert, dema penjaré la primera part d'un article a dos parts que he preparat. Els bons aficionats als Lakers que estiguen ben atents!!

Anónimo dijo...

jeje q bona la foto, el dissabte hem convertire en conill cabut XD

camus.